BBM3410-2021-MINGGU 7- VIDEO SETEMPAT

 Rujukan: 

Normaliza Abd.Rahim(2019).Multimedia dalam Bahasa.Serdang:Universiti Putra Malaysia


Hai dan Assalamualaikum semuaa...

Kali ini saya akan memuat naik video yang saya rakam di rumah salah satu kawan saya untuk melawat dan berbincang sedikit perkara.

Sambil-sambil berbincang, saya terfikir untuk merakam mereka dan jadikan sebuah video setempat walaupun video tersebut kurang menjadi...

Selamat menonton semuaaa....



https://www.youtube.com/watch?v=Nx2E9KaL_Ak


Langkah-langkah untuk membuat video setempat:

1. Mengenal pasti suasana dan tempat yang untuk dirakam.

2. Menetapkan had waktu atau masa untuk membuat video setempat

3. Jarak kamera dengan individu yang dirakam tidak begitu jauh dan tidak begitu dekat.

4. Memberikan respon atau berbual dengan individu yang dirakam

5. Memberi latar suara sendiri ketika merakam sesuatu di sekeliling anda.

6. Transisi yang dilakukan tidak memberi sakit mata untuk penonton ketika melihat video yang dirakam.



Demikian lah cara saya untuk mendapatkan video setempat demi memenuhi keperluan tugasan saya.

Saya sertakan dengan bukti kehadiran kelas saya 









Comments