BBM3410-2021-MINGGU 10-TEKA-TEKI (FACEBOOK)

 Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada rakan-rakan onlineku....

Banyak ilmu dan faedah yang ingin saya kongsikan kepada anda semua tentang kepelbagaian bahasa yang kita miliki selama ini.

Tidak dinafikan memang banyak lagi yang kita perlu pelajari dan kita perlu kaji tentang bahasa melayu.

Pada kali ini, saya akan memuat naik beberapa teka-teki daripada saya dan beberapa kawan-kawan sekelas saya. Sebelum itu, ini merupakan teka-teki daripada saya...siapa yang boleh jawab tu...anda memang hebat...



Yang ini pula merupakan teka-teki daripada kawan-kwan kelas saya yang terpilih...selamat berteka-teki semuaaa...







Ada yang dah tahu jawapan nya tak? Mestilah dah dapat kan....semua soalannya mudah-mudah.
Terima kasih rakan-rakan online ku kerana sudi untuk meluangkan masa melihat blog saya kali ini...




















Comments