BBM3410-2021-MINGGU 11-DRAMA KOREA: REALITI ATAU FANTASI

Sumber: Youtube Dewan Bahasa dan Pustaka.


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua...

Annyeong Haseyo...

Salam PKP 3.0...

Ehhh...tiba-tiba pula berbahasa korea...

Selepas perkongsian yang telah dibuat oleh Profesor Dr Normaliza Abd Rahim yang telah bersiaran langsung di  Facebook Dewan Bahasa dan Pustaka, saya mendapat ilmu baharu dan pelbagai drama korea yang menarik untuk saya tonton secara marathon selepas ini. Di sini saya ingin berkongsi sedikit beberapa postingan yang telah saya buat di lama media sosial saya sebelum program ini berlangsung pada jam 9 malam.



https://www.youtube.com/watch?v=zNx2BjyJmlA


1. Facebook


Gambar di atas ini merupakan postingan yang telah saya buat di aplikasi akaun Facebook saya. 


2. Instagram


Gambar di atas pula merupakan postingan saya di aplikasi Instagram.

3. 

Ini pula menunjukkan yang menunjukkan saya telah me'retweet' postingan yang telah dibuat oleh Dewan Bahasa dan Pustaka di akaun rasmi Twitter mereka.



Tidak dinafikan bahawa perkongsian yang telah dibuat oleh beliau di Facebook semalam amat menarik perhatian orang ramai terutamanya dalam golongan anak-anak muda. Hal ini kerana kebanyakan daripada mereka merupakan peminat drama korea atau lebih dikenali sebagai kdrama. Buktinya ramai yang telah meninggalkan komen di program tersebut termasuklah saya sendiri.

Ini merupakan bukti yang saya telah meninggalkan komen di program tersebut.


Apa yang dapat saya simpulkan mengenai perkongsian yang telah dibuat oleh Profesor semalam, drama-drama korea ini mempunyai pelbagai jenis genre dan bergantung kepada penonton untuk menyaksikan drama pilihan mereka. Selain itu tidak semua drama korea memberi impak negatif kepada penonton namun dari drama itulah kita dapat mempelajari bahasa-bahasa korea yang asas dan dapat diaplikasikan di kehidupan seharian.







Comments